Hvad er det nye sort i 2016?

10.02.2016  /  Lasse Hinke

Hvad er det nye sort inden for marketing og Content i 2016? Hvad skal du kigge efter - og hvor skal du lægge din æg?

Spørger du os, kommer 2016 langt hen ad vejen til at handle om mere af det, vi allerede talte om i 2015. Forskellen er blot, at nu taler vi ikke om det. Nu handler vi! Vi har her samlet de trends, vi mener kommer til at præge den danske markeringscene her i 2016.

LinkedIn som leadkanal

LinkedIn bevæger sig fra at et netværk til at finde jobs og medarbejdere til at være en stærk leadkanal. Mulighederne er mange. Betalte visninger, annoncering, grupper, Inmails, Puls og posts/updates er blot nogle af mulighederne. Som leadkanal er LinkedIn oplagt af flere grunde. Langt hen ad vejen opleves posts ikke som markedsføring - hvis man vel at mærke husker bruge mediet på dets præmisser.

Automation

Fra at være noget vi taler om, er Automation nu for alvor en realitet. Rigtig mange vil i 2016 begynde at arbejde med automatiserede e-mailflows i form. Mulighederne er mange. De forskellige CRM-systemer og e-mailkanoner får i stadig større udstrækning automateseringsværktøjer integreret. Og effekten er stor. Vel at mærke hvis det rigtige Content orkestreres på den rigtige måde.

Inbound

Inbound er meget mere end de White Papers du møder i din mailboks hver dag. Inbound handler om at være til stede med relevant Content, præcis når dine kunder er klar og selv rækker ud efter det. Det kommer vi helt sikkert til at arbejde meget mere med her i 2016. Hvis White Papers er Inbound 1.0, så glæd dig til Inbound 2.0. For det er effektivt. Og det er svært at gennemskue og kopiere for dine konkurrenter. Vi holder seminarer om Inbound. Du kan læse mere og tilmelde dig her.

CEM

Mobil First, Content First eller Customer First. Svart er efter vores mening lige til. Customer First. CEM-tankegangen handler i høj grad om at se verden ud fra kundernes synsvinkel. Den er langt fra ny. Men processen med at orkestrere Content og touch points, så det bliver en sammenhængende oplevelse for kunderne fra vugge til grav og samtidig udnytte psykologiske greb, er ny. For i takt med at verden bliver stadig mere transparent, og kunderne får indblik i viden og processer, er det afgørende, at dine kunder får en ensartet og sammenhængende oplevelse af dig og din virksomhed. Vi kører ikke længere et decideret CEM-seminar, men tjek vores andre seminarer her.

Emne: Adfærdspsykologi

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

Indlæg:

  • Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe
    03.12.2018
  • Få hul igennem til de store fisk på B-t-B markedet
    03.12.2018
  • Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og HubSpot
    29.10.2018
  • Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365
    29.10.2018
  • Psykologien bag Black Friday
    24.10.2018
  • Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.
    02.10.2018
  • Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?
    22.06.2018
  • Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”
    29.05.2018
  • GDPR – fik du styr på dine databaser?
    29.05.2018
  • Konformitet gør dine kampagner mere effektive!
    19.04.2018
  • Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!
    20.02.2018
  • Hvordan byder du nye kunder velkommen?
    20.02.2018
  • Hvor dyrt er "Gratis"?
    06.02.2018
  • B-t-B: Sådan får du salg og marketing til at samarbejde om at generere leads
    09.01.2018
  • Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!
    09.01.2018
  • 3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018
    17.11.2017
  • Vil du have flere varme leads?
    17.11.2017
  • Hvorfor virker Black Friday?
    17.11.2017
  • Permission is king
    04.10.2017
  • Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?
    28.09.2017
  • Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.
    27.09.2017
  • Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
    31.08.2017
  • Sådan bruger du en lokkedue
    30.08.2017
  • Små ord med STOR betydning
    26.06.2017
  • Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
    31.05.2017
  • Dine valg er styret af naive forestillinger
    20.04.2017
  • Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
    20.04.2017
  • Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
    20.03.2017
  • Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
    19.03.2017
  • Sådan får du flere permissions!
    31.01.2017
  • Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
    30.01.2017
  • Tving dine kunder til at tage stilling
    12.12.2016
  • Trends for 2017 marketing: Det hårde med det bløde
    05.12.2016
  • Når din Data Marketing bliver personlig
    22.11.2016
  • Når 3 er større end 5 – psykologienbag vores opfattelse af pris
    25.10.2016
  • Dialogbaseret leadgenerering
    18.10.2016
  • Regel #1: skrot alle regler om e-mail marketing
    18.10.2016
  • Sådan får du håndværkeren til at pege på dit produkt!
    18.10.2016
  • Relevans’ Brand Types gør dit brand markant og stærkt!
    18.10.2016
  • Datadrevet marketing med RFM-modellen
    14.10.2016
  • Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
    12.09.2016
  • Så er Kapitel 5 klar!
    08.09.2016
  • Det er ganske uhørt!
    16.08.2016
  • Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
    04.08.2016
  • Forventninger former dine kunders oplevelser
    04.08.2016
  • Drikker du vin af et papkrus?
    27.06.2016
  • Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
    20.06.2016
  • 88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
    13.06.2016
  • Nyhedsmail april 2016
    11.05.2016
  • Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
    11.05.2016
  • Orkestrér dine kunders vaner
    19.04.2016
  • Hvad er det nye sort i 2016?
    10.02.2016
  • Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
    08.02.2016
  • Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
    18.12.2015
  • Nyhedsbrev november/december
    10.12.2015
  • Børsen vælger Relevans til CEM projekt
    03.12.2015
  • Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
    04.11.2015
  • Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
    20.10.2015
  • Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
    16.10.2015
  • Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
    07.10.2015