Hvad er det nye sort i 2016?

10.02.2016  /  Lasse Hinke

Emne: Adfærdspsykologi

Hvad er det nye sort inden for marketing og Content i 2016? Hvad skal du kigge efter - og hvor skal du lægge din æg?

Spørger du os, kommer 2016 langt hen ad vejen til at handle om mere af det, vi allerede talte om i 2015. Forskellen er blot, at nu taler vi ikke om det. Nu handler vi! Vi har her samlet de trends, vi mener kommer til at præge den danske markeringscene her i 2016.

LinkedIn som leadkanal

LinkedIn bevæger sig fra at et netværk til at finde jobs og medarbejdere til at være en stærk leadkanal. Mulighederne er mange. Betalte visninger, annoncering, grupper, Inmails, Puls og posts/updates er blot nogle af mulighederne. Som leadkanal er LinkedIn oplagt af flere grunde. Langt hen ad vejen opleves posts ikke som markedsføring - hvis man vel at mærke husker bruge mediet på dets præmisser.

Automation

Fra at være noget vi taler om, er Automation nu for alvor en realitet. Rigtig mange vil i 2016 begynde at arbejde med automatiserede e-mailflows i form. Mulighederne er mange. De forskellige CRM-systemer og e-mailkanoner får i stadig større udstrækning automateseringsværktøjer integreret. Og effekten er stor. Vel at mærke hvis det rigtige Content orkestreres på den rigtige måde.

Inbound

Inbound er meget mere end de White Papers du møder i din mailboks hver dag. Inbound handler om at være til stede med relevant Content, præcis når dine kunder er klar og selv rækker ud efter det. Det kommer vi helt sikkert til at arbejde meget mere med her i 2016. Hvis White Papers er Inbound 1.0, så glæd dig til Inbound 2.0. For det er effektivt. Og det er svært at gennemskue og kopiere for dine konkurrenter. Vi holder seminarer om Inbound. Du kan læse mere og tilmelde dig her.

CEM

Mobil First, Content First eller Customer First. Svart er efter vores mening lige til. Customer First. CEM-tankegangen handler i høj grad om at se verden ud fra kundernes synsvinkel. Den er langt fra ny. Men processen med at orkestrere Content og touch points, så det bliver en sammenhængende oplevelse for kunderne fra vugge til grav og samtidig udnytte psykologiske greb, er ny. For i takt med at verden bliver stadig mere transparent, og kunderne får indblik i viden og processer, er det afgørende, at dine kunder får en ensartet og sammenhængende oplevelse af dig og din virksomhed. Vi kører ikke længere et decideret CEM-seminar, men tjek vores andre seminarer her.

Her kan du finde flere artikler om emnet:
Adfærdspsykologi

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.