Sådan får du flere permissions!

31.01.2017  /  Lasse Hinke

Hvorfor er permissions så vigtige for dig og alle os andre?

Permissions er for langt de fleste af os det vigtigste brændstof i markedsføringen i 2017. E-mail marketing er i dag den hurtigste og mest effektive måde at sikre top-of-mind og kvalificeret kendskab. Samtidig rummer e-mail marketing muligheden for at arbejde med 1:1 budskaber og automation.

Advarsel! Du mister ordrer lige nu (hvis du ikke gør noget)

Hvis ikke du har permissions fra alle dine kunder og potentielle kunder, risikerer du at gå glip af ordrer. I værste fald har dine konkurrenter bedre styr på deres e-mail marketing end dig. Og dermed når de ud til dele af målgruppen, du ikke når.

Det kræver ikke den store fantasi at forestille sig, hvad det betyder, hvis dine konkurrenter når ud til bare én potentielle kunde mere end dig – og han netop nu leder efter en leverandør…

Læs også: Seminar: E-mail marketing – fra lead til kunde hurtigt og effektivt!

Hvor kan du høste permissions?

Der er mange måder, du kan få permissions på.

I praksis kan du høste permissions alle de steder, du er i kontakt med dine kunder og potentielle kunder – både i den fysiske verden og i den elektroniske. Ikke dermed sagt, at det er nemt.

I nogle tilfælde kan du være heldig, at dine kunder giver dig deres permission ganske enkelt, fordi de er glade for dig som leverandør. Du leverer værdi til dem. Og de anerkender dig for, at du leverer værdi til dem ved at give dig deres permission.

Andre kunder vil kræve en god forklaring for at give dig permission: Få deres opmærksomhed. Forøg den personlige relevans. Præsentér dit tungeste skyts til sidst, for så er det lettest at huske for dine kunder, når de skal tage stilling.

De to første kategorier kan du tale mere eller mindre rationelt til. Men der er en stor restgruppe tilbage, som du bliver nødt til at appellere til på andre mere spidsfindige måder.

Indse det. Din største konkurrent er i virkeligheden disse kunders manglende opmærksomhed. Lad være med at tro, at de bruger den nødvendige tid på at forholde sig til det, du vil tilbyde. Vær til gengæld sikker på, at de er påvirkelige af æstetik, hvor godt de kan lide dig, budskabets appel og andre psykologiske faktorer.

Vores anbefaling er, at du gør alt, hvad du kan for at høste så mange permissions, som du overhovedet kan i alle tre grupper. Vel at mærke med passende strategier, der er målrettet de tre grupperinger!

Læs vores case: Adfærdspsykologi giver 4 x gange så mange permissions

Vil du have flere permissions?

Det kræver en permission-strategi at sikre, at du når ud i alle hjørner og får samlet flest muligt permissions. Og det kræver en nøje orkestreret plan, hvor ledelsen som oftest tages med på råd og støtter op.

I langt de fleste tilfælde kræver en succesfuld permission-plan, at permissions indarbejdes i KPI- og incentive-programmer.

Hvis du vil vide mere om, hvordan du samler permissions, er du velkommen til at kontakte Lasse Hinke på telefon 24 27 32 54 eller lasse@relevans.dk – eller søge inspiration i vores oversigt over workshops designet til at få opbakning fra ledelsen, sikre fokus og samarbejde på tværs af afdelinger.

Emne: Leadgenerering, E-mail marketing

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

Indlæg:

  • Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe
    03.12.2018
  • Få hul igennem til de store fisk på B-t-B markedet
    03.12.2018
  • Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og HubSpot
    29.10.2018
  • Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365
    29.10.2018
  • Psykologien bag Black Friday
    24.10.2018
  • Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.
    02.10.2018
  • Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?
    22.06.2018
  • Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”
    29.05.2018
  • GDPR – fik du styr på dine databaser?
    29.05.2018
  • Konformitet gør dine kampagner mere effektive!
    19.04.2018
  • Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!
    20.02.2018
  • Hvordan byder du nye kunder velkommen?
    20.02.2018
  • Hvor dyrt er "Gratis"?
    06.02.2018
  • B-t-B: Sådan får du salg og marketing til at samarbejde om at generere leads
    09.01.2018
  • Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!
    09.01.2018
  • 3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018
    17.11.2017
  • Vil du have flere varme leads?
    17.11.2017
  • Hvorfor virker Black Friday?
    17.11.2017
  • Permission is king
    04.10.2017
  • Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?
    28.09.2017
  • Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.
    27.09.2017
  • Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
    31.08.2017
  • Sådan bruger du en lokkedue
    30.08.2017
  • Små ord med STOR betydning
    26.06.2017
  • Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
    31.05.2017
  • Dine valg er styret af naive forestillinger
    20.04.2017
  • Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
    20.04.2017
  • Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
    20.03.2017
  • Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
    19.03.2017
  • Sådan får du flere permissions!
    31.01.2017
  • Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
    30.01.2017
  • Tving dine kunder til at tage stilling
    12.12.2016
  • Trends for 2017 marketing: Det hårde med det bløde
    05.12.2016
  • Når din Data Marketing bliver personlig
    22.11.2016
  • Når 3 er større end 5 – psykologien bag vores opfattelse af pris
    25.10.2016
  • Dialogbaseret leadgenerering
    18.10.2016
  • Regel #1: skrot alle regler om e-mail marketing
    18.10.2016
  • Sådan får du håndværkeren til at pege på dit produkt!
    18.10.2016
  • Relevans’ Brand Types gør dit brand markant og stærkt!
    18.10.2016
  • Datadrevet marketing med RFM-modellen
    14.10.2016
  • Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
    12.09.2016
  • Så er Kapitel 5 klar!
    08.09.2016
  • Det er ganske uhørt!
    16.08.2016
  • Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
    04.08.2016
  • Forventninger former dine kunders oplevelser
    04.08.2016
  • Drikker du vin af et papkrus?
    27.06.2016
  • Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
    20.06.2016
  • 88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
    13.06.2016
  • Nyhedsmail april 2016
    11.05.2016
  • Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
    11.05.2016
  • Orkestrér dine kunders vaner
    19.04.2016
  • Hvad er det nye sort i 2016?
    10.02.2016
  • Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
    08.02.2016
  • Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
    18.12.2015
  • Nyhedsbrev november/december
    10.12.2015
  • Børsen vælger Relevans til CEM projekt
    03.12.2015
  • Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
    04.11.2015
  • Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
    20.10.2015
  • Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
    16.10.2015
  • Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
    07.10.2015