Permission is king

04.10.2017  /  Lasse Hinke

”Permission is king” i den digitale verden. Og har du ikke permission fra alle dine kunder og potentielle kunder, mister du hele tiden muligheder for at påvirke og sælge til dem, som netop nu er i markedet for dine produkter og services.

Det er blevet sværere at skaffe permissions

Du kender det sikkert fra dig selv. Kampen om din opmærksomhed vokser konstant. Derfor er der en klar tendens til, at vi er mere bevidste om, hvem vi giver permission til. Det betyder langt fra, at det er en umulig opgave at indhente permissions. Tværtimod. Men det kræver indsigt og forståelse af den byttehandel, du skal slå af med dine permission-givere.

Læs også: Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?

Adfærdspsykologiske greb spiller en afgørende rolle

Hos Relevans anvender vi altid adfærdspsykologi i vores arbejde. Det gælder naturligvis også, når vi udvikler koncepter, der skaffer permissions til vores kunder. Med få greb kan vi øge klikraten med op til flere hundrede procent.

Læs indlæg om opnå-undgå segmentering med eksempler på permission-tekster

Det gode gamle svarkort og andre effektive permission drivere

Uanset om det gælder online eller offline platforme indeholder en effektiv strategi ofte konkurrencer og tests. Men det er langt fra altid nødvendigt – eller for den sags skyld den mest effektive vej. Alt efter din målgruppe, kan der være mange andre veje. Eksempelvis har vi for nyligt udviklet løsninger, hvor det gode gamle svarkort var det mest effektive middel. I andre tilfælde har vi kunnet samle store mængder permissions via vores kunders hjemmesider. Du kan se et eksempel på en løsning, vi har hjulpet Lungeforeningen med at udvikle.

Læs Lungeforening-casen

Bring alle kontaktpunkter i spil

Når du planlægger indsamling af permissions, er det vigtigt, at du bringer så mange kontaktpunkter som muligt i spil. Ofte kan det være lettere at få permission der, hvor du og dine kolleger er i personlig kontakt med jeres kunder. Men husk at få dine kunder til at bekræfte deres accept ved aktivt at ”opte in”. Og vær opmærksom på, hvordan du præcist formulerer din permissiontekst. Ifølge Markedsføringsloven skal et samtykke være udtryk for en frivillig, specifik og informeret viljetilkendegivelse.

Læs også: Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?

Hvis du vil have inspiration til permission indsamling – og se eksempler på effektive permission-tekster, der lever op til lovgivningen – er du velkommen til at kontakte Lasse Hinke på tlf. 2427 3254 eller lasse@relevans.dk

Emne: Permission

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

Indlæg:

  • Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe
    03.12.2018
  • Få hul igennem til de store fisk på B-t-B markedet
    03.12.2018
  • Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og HubSpot
    29.10.2018
  • Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365
    29.10.2018
  • Psykologien bag Black Friday
    24.10.2018
  • Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.
    02.10.2018
  • Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?
    22.06.2018
  • Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”
    29.05.2018
  • GDPR – fik du styr på dine databaser?
    29.05.2018
  • Konformitet gør dine kampagner mere effektive!
    19.04.2018
  • Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!
    20.02.2018
  • Hvordan byder du nye kunder velkommen?
    20.02.2018
  • Hvor dyrt er "Gratis"?
    06.02.2018
  • B-t-B: Sådan får du salg og marketing til at samarbejde om at generere leads
    09.01.2018
  • Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!
    09.01.2018
  • 3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018
    17.11.2017
  • Vil du have flere varme leads?
    17.11.2017
  • Hvorfor virker Black Friday?
    17.11.2017
  • Permission is king
    04.10.2017
  • Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?
    28.09.2017
  • Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.
    27.09.2017
  • Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
    31.08.2017
  • Sådan bruger du en lokkedue
    30.08.2017
  • Små ord med STOR betydning
    26.06.2017
  • Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
    31.05.2017
  • Dine valg er styret af naive forestillinger
    20.04.2017
  • Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
    20.04.2017
  • Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
    20.03.2017
  • Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
    19.03.2017
  • Sådan får du flere permissions!
    31.01.2017
  • Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
    30.01.2017
  • Tving dine kunder til at tage stilling
    12.12.2016
  • Trends for 2017 marketing: Det hårde med det bløde
    05.12.2016
  • Når din Data Marketing bliver personlig
    22.11.2016
  • Når 3 er større end 5 – psykologienbag vores opfattelse af pris
    25.10.2016
  • Dialogbaseret leadgenerering
    18.10.2016
  • Regel #1: skrot alle regler om e-mail marketing
    18.10.2016
  • Sådan får du håndværkeren til at pege på dit produkt!
    18.10.2016
  • Relevans’ Brand Types gør dit brand markant og stærkt!
    18.10.2016
  • Datadrevet marketing med RFM-modellen
    14.10.2016
  • Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
    12.09.2016
  • Så er Kapitel 5 klar!
    08.09.2016
  • Det er ganske uhørt!
    16.08.2016
  • Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
    04.08.2016
  • Forventninger former dine kunders oplevelser
    04.08.2016
  • Drikker du vin af et papkrus?
    27.06.2016
  • Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
    20.06.2016
  • 88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
    13.06.2016
  • Nyhedsmail april 2016
    11.05.2016
  • Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
    11.05.2016
  • Orkestrér dine kunders vaner
    19.04.2016
  • Hvad er det nye sort i 2016?
    10.02.2016
  • Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
    08.02.2016
  • Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
    18.12.2015
  • Nyhedsbrev november/december
    10.12.2015
  • Børsen vælger Relevans til CEM projekt
    03.12.2015
  • Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
    04.11.2015
  • Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
    20.10.2015
  • Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
    16.10.2015
  • Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
    07.10.2015