Dialogbaseret leadgenerering

18.10.2016  /  Lasse Hinke

Mange traditionelle leadkampagner går ud på at bombardere modtagerne med de samme budskaber igen og igen. I håb om at de til sidst ”ser lyset”, slår til og køber.

I en dialogbaseret leadkampagne vender vi typisk det hele lidt på hovedet og afdækker kundeemnernes ønsker, behov, erfaringer, købshorisont m.m. Og det er uanset hvilken platform vi arbejder på.

Målet er altid det samme: Nemlig kvalificerede leads til dine sælgere.

Få et gratis Relevans REVIEW af din leadproces ››

Deltag i vores undersøgelse om leadgenerering og få e-bogen Adfærdspsykologi i markedsføringen som tak ››

Dialogbaseret leadgenerering giver altid en høj ROI

I dialogmarkedsføring skal modtageren svare ved at afgive informationer om sig selv i et spørgeskema, som vi eller jeres sælgere benytter til at individualisere det opfølgende salg.

Dialogbaseret leadgenerering består af fem hovedingredienser, som kræver lige stor opmærksomhed:

1. Forarbejdet:
Omhyggelig beskrivelse af målgruppe-personer, produktfordele m.m. Dette forarbejde laver vi ofte med udgangspunkt i en halv dags workshop med vores kunde.

2. Databasen:
En opdateret, valideret database med personnavne er alfa-omega for succes.

3. Den psykologiske vinkel:
Forudsætningen for at generere kvalificerede leads er at sikre opmærksomhed hos de forskellige personer i målgruppen. Her spiller den psykologiske vinkel en afgørende rolle: Vi sørger altid for at kæle for formuleringerne i både breve, mails og online spørgeskema, så modtageren oplever, at din virksomhed forstår hans eller hendes udfordringer og behov.

4. Back-end-systemet:
Et effektivt system til håndtering af spørgeskema og svar er krumtappen i selve eksekveringen. Hos Relevans har vi systemerne til at håndtere alle typer målbare dialogforløb med individualiseret kommunikation til forskellige segmenter.

5. Eksekveringen:
Hver enkelt detalje i selve eksekveringen er afgørende for det samlede resultat. Derfor kræver eksekveringen lige så stor fokus som resten af processen.

En investering i ovennævnte fem punkter giver med garanti en effektiv leadgenerering. Så er resten op til dine sælgere.

Sådan fik Bluegaarden fik et væld af relevante CFO’er og HR-ansvarlige i tale med dialogbaseret leadgenerering. Se case

Ring til Lasse Hinke på 24 27 32 54 og få mindst tre gode og gratis råd om jeres leadgenerering.

Emne: Leadgenerering, Dialogmarkedsføring

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

Indlæg:

  • Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe
    03.12.2018
  • Få hul igennem til de store fisk på B-t-B markedet
    03.12.2018
  • Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og HubSpot
    29.10.2018
  • Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365
    29.10.2018
  • Psykologien bag Black Friday
    24.10.2018
  • Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.
    02.10.2018
  • Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?
    22.06.2018
  • Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”
    29.05.2018
  • GDPR – fik du styr på dine databaser?
    29.05.2018
  • Konformitet gør dine kampagner mere effektive!
    19.04.2018
  • Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!
    20.02.2018
  • Hvordan byder du nye kunder velkommen?
    20.02.2018
  • Hvor dyrt er "Gratis"?
    06.02.2018
  • B-t-B: Sådan får du salg og marketing til at samarbejde om at generere leads
    09.01.2018
  • Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!
    09.01.2018
  • 3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018
    17.11.2017
  • Vil du have flere varme leads?
    17.11.2017
  • Hvorfor virker Black Friday?
    17.11.2017
  • Permission is king
    04.10.2017
  • Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?
    28.09.2017
  • Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.
    27.09.2017
  • Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
    31.08.2017
  • Sådan bruger du en lokkedue
    30.08.2017
  • Små ord med STOR betydning
    26.06.2017
  • Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
    31.05.2017
  • Dine valg er styret af naive forestillinger
    20.04.2017
  • Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
    20.04.2017
  • Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
    20.03.2017
  • Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
    19.03.2017
  • Sådan får du flere permissions!
    31.01.2017
  • Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
    30.01.2017
  • Tving dine kunder til at tage stilling
    12.12.2016
  • Trends for 2017 marketing: Det hårde med det bløde
    05.12.2016
  • Når din Data Marketing bliver personlig
    22.11.2016
  • Når 3 er større end 5 – psykologienbag vores opfattelse af pris
    25.10.2016
  • Dialogbaseret leadgenerering
    18.10.2016
  • Regel #1: skrot alle regler om e-mail marketing
    18.10.2016
  • Sådan får du håndværkeren til at pege på dit produkt!
    18.10.2016
  • Relevans’ Brand Types gør dit brand markant og stærkt!
    18.10.2016
  • Datadrevet marketing med RFM-modellen
    14.10.2016
  • Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
    12.09.2016
  • Så er Kapitel 5 klar!
    08.09.2016
  • Det er ganske uhørt!
    16.08.2016
  • Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
    04.08.2016
  • Forventninger former dine kunders oplevelser
    04.08.2016
  • Drikker du vin af et papkrus?
    27.06.2016
  • Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
    20.06.2016
  • 88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
    13.06.2016
  • Nyhedsmail april 2016
    11.05.2016
  • Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
    11.05.2016
  • Orkestrér dine kunders vaner
    19.04.2016
  • Hvad er det nye sort i 2016?
    10.02.2016
  • Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
    08.02.2016
  • Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
    18.12.2015
  • Nyhedsbrev november/december
    10.12.2015
  • Børsen vælger Relevans til CEM projekt
    03.12.2015
  • Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
    04.11.2015
  • Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
    20.10.2015
  • Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
    16.10.2015
  • Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
    07.10.2015