Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365

29.10.2018  /  Lasse Hinke

Emne: Inbound, E-mail marketing

Ved at opbygge intelligente leadflows, der tilpasser sig efter dine potentielle kunders adfærd og behov, hjælpes de hver især igennem faserne i købsprocessen, når de er klar. Det betyder, at du slipper for kold kanvas og møder med kunder, der endnu ikke er klar til at købe. Netop derfor er Inbound Marketing en effektiv og sikker måde at styre din leadgenerering og dit salg på.

Med Inbound Marketing-modellen kan du kommunikere målrettet med automatiserede e-mails til alle relevante personer – fra potentielle kunder til ambassadører – i fire faser:

Inbound Marketing-model

Inbound Marketing giver dig:

  • Kortere leadproces
  • Flere kvalificerede leads
  • Indsigt i dine potentielle kunders behov, baseret på adfærd
  • Færre, men bedre salgsmøder
  • Kundernes adfærd styrer processen

Et lead er ikke bare et lead. Hvert enkelt lead er unikt og har et bestemt behov. Dine leads er på forskellige stadier på købsrejsen. For at sikre, at de oplever, at netop din virksomhed er relevant for dem i deres søgeproces, skal du give dem det rigtige content på det rigtige tidspunkt.

LÆS OGSÅ: Hvordan byder du nye kunder velkommen?

Praktisk pointsystem

Fundamentet er en lead-scorings-model med et pointsystem, der scorer dine leads baseret på deres adfærd. Så kan du aflæse, hvor de er i købsprocessen. Og på den måde kvalificerer du dine leads hele vejen igennem processen.

Automatiserede e-mailflows

Automatiserede e-mail flows er et af de vigtigste værktøjer til at modne dine leads igennem kunderejsen. Dine e-mail flows trigges af de potentielle kunders adfærd og behov, og dine budskaber er tilpasset til modtagerne.

Gratis seminar om Marketing Automation – se dato og program ››

Gennemtestet effektiv Inbound model

Hos Relevans arbejder vi efter en gennemtestet Inbound model. Modellen ligger tæt op ad den som Hubspot anvender i sit marketing automation system og er bygget op omkring lead nurturing, lead scoring, personaer, kunderejser og kundeloyalitet. Indover modellen lægger vi Relevans’ grundlæggende adfærdspsykologiske tilgang til kommunikation i alle faser – ned til mindste detalje.

Øg effekten af din markedsføring med adfærdspsykologiske greb – se hvordan ››

Målet er at bygge en velsmurt motor, som sikrer effektiv leadgenerering, og sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365.

Hvis du vil høre mere om, hvad du kan opnå med Inbound Marketing, så kontakt Lasse Hinke 24 27 32 54, lasse@relevans.dk eller klik her ››

Læs mere om Inbound marketing her

 


Hubspot Academy Badge certifiedpartner


Relevans er certificeret Hubspot partner – hvad betyder det for dig?

Her kan du finde flere artikler om emnet:
Inbound, E-mail marketing

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.