Får du nok ud af dit nyhedsbrev?

04.08.2016  /  Lasse Hinke

Med nogle ganske få ændringer kan dit elektroniske nyhedsbrev arbejde langt mere effektivt for dig. Om nogle få linjer vil du forstå hvordan

Elektroniske nyhedsbreve eller kort og godt e-news handler om meget mere end åbnings- og klikrater. Det handler i høj grad om at skabe top of mind og varme leads.

Som oftest fungerer e-news som den brede basrytme i den løbende kommunikation, du har med dine kunder. Det er første eller andet trin på din relationsstige. Det er her, du sikrer, at dine kunder og potentielle kunder bliver opdateret løbende og kan følge med i, hvad der rør sig hos jer.

Når du rådgiver dine kunder, så adresserer du deres behov. I udgangspunktet er dit e-news ikke mærkbart anderledes.

I kraft sin natur og sit format bliver et e-news opfattet af mange som en informationskilde. Og det gør, at du med fordel kan bygge din kommunikation op omkring dit e-news. For på den måde kan du høste varme leads og lede de potentielle kunder videre i salgstragten.

Læs også: Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!

Hvilken opgave vil du have, at dit e-news skal løse?

Spørg dig selv om, hvilken rolle spiller dit e-news i din samlede kommunikation.

Samtidig er det vigtigt, at du gør dig klart, hvordan du spotter varme leads. Her anbefaler vi, at du kigger på dine læseres adfærd og herud fra laver en model. For hvis du ikke har en idé om, hvilke historier du vil have dine læsere til at klikke på, vil du også have svært ved at følge op på den interesse, du skaber hos dem.

Alt efter branche og produkt er der stor forskel på beslutningsprocessen og dermed indikation af, hvor et lead er i sin proces.

Læs også: Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?

5 gode råd til, hvordan du får mere af dit nyhedsbrev

  1. Arbejd med emnefeltet – du skal pirre nysgerrigheden – og stille læseren noget i udsigt – det øger åbningsraten
  2. Korte artikler med link til en landing page, hvor resten af indholdet ligger giver flere klik. Samtidig får du nyttig viden om, hvad dine læsere interesserer sig for
  3. Arbejd med overskrifterne – vær konkret og stil gerne spørgsmål. Det skaber engagement og dermed en tættere relation til dine læsere
  4. Teksten i knapperne er ofte undervurderet område. Prøv at være så konkret, uhøjtidelig og så lidt teknisk som muligt, men skriv i stedet, hvad læseren får
  5. Sørg for tydelige Call to actions på dine landing pages – og tilbyd gerne flere forskellige valgmuligheder, da det giver læseren en oplevelse af kontrol. Husk at dine kunder er ikke samme sted i deres beslutningsproces.

Fik du læst disse råd? Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter

For overskuelighedens skyld

Kunne du tænke dig at få mere ud af dit nyhedsbrev? Vi har gjort det nemt og overskueligt. Du kan vælge mellem tre modeller.

Læs mere om modellerne her >>

Er du interesseret i at få en vurdering af dit nyhedsbrev, er du er altid velkommen til at kontakte mig på telefon 24 27 32 54 eller lasse@relevans.dk

Du er naturligvis altid velkommen til at ringe og få et godt råd – det koster ikke noget ;)

Emne: E-mail marketing

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

Indlæg:

  • Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe
    03.12.2018
  • Få hul igennem til de store fisk på B-t-B markedet
    03.12.2018
  • Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og HubSpot
    29.10.2018
  • Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365
    29.10.2018
  • Psykologien bag Black Friday
    24.10.2018
  • Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.
    02.10.2018
  • Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?
    22.06.2018
  • Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”
    29.05.2018
  • GDPR – fik du styr på dine databaser?
    29.05.2018
  • Konformitet gør dine kampagner mere effektive!
    19.04.2018
  • Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!
    20.02.2018
  • Hvordan byder du nye kunder velkommen?
    20.02.2018
  • Hvor dyrt er "Gratis"?
    06.02.2018
  • B-t-B: Sådan får du salg og marketing til at samarbejde om at generere leads
    09.01.2018
  • Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!
    09.01.2018
  • 3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018
    17.11.2017
  • Vil du have flere varme leads?
    17.11.2017
  • Hvorfor virker Black Friday?
    17.11.2017
  • Permission is king
    04.10.2017
  • Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?
    28.09.2017
  • Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.
    27.09.2017
  • Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
    31.08.2017
  • Sådan bruger du en lokkedue
    30.08.2017
  • Små ord med STOR betydning
    26.06.2017
  • Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
    31.05.2017
  • Dine valg er styret af naive forestillinger
    20.04.2017
  • Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
    20.04.2017
  • Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
    20.03.2017
  • Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
    19.03.2017
  • Sådan får du flere permissions!
    31.01.2017
  • Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
    30.01.2017
  • Tving dine kunder til at tage stilling
    12.12.2016
  • Trends for 2017 marketing: Det hårde med det bløde
    05.12.2016
  • Når din Data Marketing bliver personlig
    22.11.2016
  • Når 3 er større end 5 – psykologienbag vores opfattelse af pris
    25.10.2016
  • Dialogbaseret leadgenerering
    18.10.2016
  • Regel #1: skrot alle regler om e-mail marketing
    18.10.2016
  • Sådan får du håndværkeren til at pege på dit produkt!
    18.10.2016
  • Relevans’ Brand Types gør dit brand markant og stærkt!
    18.10.2016
  • Datadrevet marketing med RFM-modellen
    14.10.2016
  • Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
    12.09.2016
  • Så er Kapitel 5 klar!
    08.09.2016
  • Det er ganske uhørt!
    16.08.2016
  • Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
    04.08.2016
  • Forventninger former dine kunders oplevelser
    04.08.2016
  • Drikker du vin af et papkrus?
    27.06.2016
  • Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
    20.06.2016
  • 88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
    13.06.2016
  • Nyhedsmail april 2016
    11.05.2016
  • Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
    11.05.2016
  • Orkestrér dine kunders vaner
    19.04.2016
  • Hvad er det nye sort i 2016?
    10.02.2016
  • Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
    08.02.2016
  • Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
    18.12.2015
  • Nyhedsbrev november/december
    10.12.2015
  • Børsen vælger Relevans til CEM projekt
    03.12.2015
  • Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
    04.11.2015
  • Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
    20.10.2015
  • Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
    16.10.2015
  • Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
    07.10.2015