Får du nok ud af dit nyhedsbrev?

04.08.2016  /  Lasse Hinke

Emne: E-mail marketing

Med nogle ganske få ændringer kan dit elektroniske nyhedsbrev arbejde langt mere effektivt for dig. Om nogle få linjer vil du forstå hvordan

Elektroniske nyhedsbreve eller kort og godt e-news handler om meget mere end åbnings- og klikrater. Det handler i høj grad om at skabe top of mind og varme leads.

Som oftest fungerer e-news som den brede basrytme i den løbende kommunikation, du har med dine kunder. Det er første eller andet trin på din relationsstige. Det er her, du sikrer, at dine kunder og potentielle kunder bliver opdateret løbende og kan følge med i, hvad der rør sig hos jer.

Når du rådgiver dine kunder, så adresserer du deres behov. I udgangspunktet er dit e-news ikke mærkbart anderledes.

I kraft sin natur og sit format bliver et e-news opfattet af mange som en informationskilde. Og det gør, at du med fordel kan bygge din kommunikation op omkring dit e-news. For på den måde kan du høste varme leads og lede de potentielle kunder videre i salgstragten.

Læs også: Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!

Hvilken opgave vil du have, at dit e-news skal løse?

Spørg dig selv om, hvilken rolle spiller dit e-news i din samlede kommunikation.

Samtidig er det vigtigt, at du gør dig klart, hvordan du spotter varme leads. Her anbefaler vi, at du kigger på dine læseres adfærd og herud fra laver en model. For hvis du ikke har en idé om, hvilke historier du vil have dine læsere til at klikke på, vil du også have svært ved at følge op på den interesse, du skaber hos dem.

Alt efter branche og produkt er der stor forskel på beslutningsprocessen og dermed indikation af, hvor et lead er i sin proces.

Læs også: Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?

5 gode råd til, hvordan du får mere af dit nyhedsbrev

  1. Arbejd med emnefeltet – du skal pirre nysgerrigheden – og stille læseren noget i udsigt – det øger åbningsraten
  2. Korte artikler med link til en landing page, hvor resten af indholdet ligger giver flere klik. Samtidig får du nyttig viden om, hvad dine læsere interesserer sig for
  3. Arbejd med overskrifterne – vær konkret og stil gerne spørgsmål. Det skaber engagement og dermed en tættere relation til dine læsere
  4. Teksten i knapperne er ofte undervurderet område. Prøv at være så konkret, uhøjtidelig og så lidt teknisk som muligt, men skriv i stedet, hvad læseren får
  5. Sørg for tydelige Call to actions på dine landing pages – og tilbyd gerne flere forskellige valgmuligheder, da det giver læseren en oplevelse af kontrol. Husk at dine kunder er ikke samme sted i deres beslutningsproces.

Fik du læst disse råd? Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter

For overskuelighedens skyld

Kunne du tænke dig at få mere ud af dit nyhedsbrev? Vi har gjort det nemt og overskueligt. Du kan vælge mellem tre modeller.

Læs mere om modellerne her >>

Er du interesseret i at få en vurdering af dit nyhedsbrev, er du er altid velkommen til at kontakte mig på telefon 24 27 32 54 eller lasse@relevans.dk

Du er naturligvis altid velkommen til at ringe og få et godt råd – det koster ikke noget ;)

Du kan læse mere om leadgenerering her

Her kan du finde flere artikler om emnet:
E-mail marketing

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.