B-t-B: Sådan får du salg og marketing til at samarbejde om at generere leads

09.01.2018  /  Lasse Hinke

Emne: B-t-B

Korridorsnak:

Salgschef Jensen:
”Marketingafdelingen laver jo bare brochurer og massekommunikation”.
Marketingchef Hansen:
”Sælgerne kører deres eget løb uden at koordinere med marketingstrategien”.

Ovenstående udsagn er sat lidt på spidsen. Ikke desto mindre er de udtryk for en tendens, vi oplever i mange virksomheder, som arbejder på B-t-B markedet. I stedet for at samarbejde og berige hinanden kører marketing og salg ud af hvert deres spor.
Men hos Relevans har vi også flere B-t-B kunder, som tilrettelægger deres marketingindsats, så sælgerne blot skal koncentrere sig om at lukke de varme leads, når de er klar til at købe.

Leadprocessen i system

Relevans’ Leadmodel giver dig mulighed for at styre processen; helt fra de kolde kundeemner du ikke ved noget om, til de emner, der er klar til at købe af dig. Ved at integrere salg og marketing i en samlet leadmodel, kan du forlænge sælgerens indsats, så dine kunder og leads oplever, at sælgerne er tilstede på de rigtige tidspunkter i processen med den helt rette og relevante viden og information. Vel at mærke uden at den enkelte sælger bruger tid på det. Det hele foregår i et delvist automatiseret flow.

Januartilbud:
½-dags workshop om leadproces til halv pris: 6.000 kr.

(normalpris: 12.000 kr.)

På en workshop med din marketingafdeling (og evt. salgschef eller lign.) gennemgår vi hele jeres leadproces og udarbejder en konkret leadmodel, som I kan gå hjem om implementere.

Kontakt Lasse Hinketlf. 2427 3254 og hør mere om workshoppen eller udfyld og send formularen her.

Her kan du finde flere artikler om emnet:
B-t-B

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.